بسیج دانش آموزی دبیرستان جمال

حوزه5شهید فهمیده

حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)
بسیج یعنى اینکه هر جوانى بداند و بفهمد که باید کشورش مستقل و آزاد و آباد باشد و بخواهد در این راه تلاش کند و نقش بر عهده بگیرد.

بایگانی

هفته دفاع مقدس و یاد مردان بی ادعا گرامی باد

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۳۲ ق.ظ | نوید بنکدار | ۰ نظر

هفته دفاع مقدس.بیانات حضرت امام خامنه ای در مورد هفته دفاع مقدس:ملتهاى جهان و تاریخ بشر، آموخته و دیده است که جماعتى – ملت و کشورى – در طول تاریخ، در همه جاى عالم زحمت مى‌کشند، تلاش مى‌کنند، دشمن را سرِ جاى خود مى‌نشانند، فداکارى از خود نشان مى‌دهند و افتخار مى‌آفرینند تا این‌که پیروزى نصیبشان مى‌شود. سرنوشت اغلب این کشورها و ملتها چنین رقم خورده که بعد از آن‌که پیروزى را با زحمت به دست آوردند، به داخل خانه‌‌ها و جوامع و شهرها و روستاها رفته و مشغول زندگى شده‌اند و چرب و شیرین زندگى را زیر دندانهاى خود مزمزه کرده‌اند. از یادشان رفته که دشمن هم داشته‌اند و افتخار پیروزى را با چه بهاى سنگینى به دست آورده‌اند. خوابشان برده و دشمنى که در میدان جنگ در مقابل آنها شکست خورده بود، بعد از دوران جنگ به سراغشان آمده و با آسودگى و بدون زحمت، دستاورد عزیزى را که آن همه برایشان قیمت داشت، از آنها ربوده و برده است.

تاریخ را نگاه کنید و ببینید که این سرنوشت بسیارى از کشورهاست. این، سرنوشت بسیارى از ملتهاى غافل است. کسانى بودند که حتى در دوران جنگ هم، به جاى این‌که به خطر دشمن بیندیشند، به زندگى راحت و برهم نخوردن آرامش مادى زندگى مى‌اندیشیدند و اگر یک ذرّه از گوشه آرامش مادّى آنها ساییده مى‌شد، همه کس را مورد اعتراض قرار مى‌‌دادند. بعد از دوران جنگ و قبول آتش‌بس – از سال شصت و هفت به این طرف – هم، چنین آدمها و روحیه‌هایى بوده است. ما هم مثل بقیه جوامع بشرى هستیم و همان آفتها، همان خطرها و همان سرنوشتها، ما را هم تهدید مى‌کند.

  • نوید بنکدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی